Customer service

Telefoneer je graag? Vind je het leuk mensen verder te helpen met hun vragen? Heb je zin je te verdiepen in de materie van een bedrijf?
Dan is customer service misschien iets voor jou!

Is dit beroep iets voor mij?

  • Je ontvangt vragen of klachten van klanten. Je geeft advies of helpt hen uit de nood.
  • Voor klachten ben je een begripvol luisterend oor, kan je je kalmte bewaren en zoek je naar een passende oplossing.
  • Vragen komen binnen via telefoon, mail of social media.
  • Als de vragen jouw kennis overstijgen, weet je snel bij welke collega's je moet zijn voor meer informatie.

Arbeidsomstandigheden

  • Zittend werk
  • Meestal regelmatige werkuren

Competenties

  • Je kunnen verdiepen in een materie
  • Vragen kunnen ontleden én beantwoorden
  • Duidelijke antwoorden kunnen formuleren
  • Beleefd en kalm kunnen blijven: stressbestendig
  • Je kan je communicatievorm aanpassen aan de stijl van een bedrijf

Basisvereisten en voorkennis

  • Nederlands: goed spreken, begrijpen,l ezen en schrijven
  • Andere talen zoals Frans en Engels: een pluspunt
  • Met mailsoftware en social media kunnen werken
  • Opleiding en/of diploma: meestal noodzakelijk

Welke opleidingen zijn beschikbaar?

VDAB-opleidingen