Hotelreceptionist

Ontmoet je graag mensen van over de hele wereld? Kan jij als de beste mensen helpen?
Overweeg dan om hotelreceptionist te worden!

Is dit beroep iets voor mij?

  • Klanten onthalen tijdens hun verblijf
  • Telefoongesprekken voeren
  • Inlichtingen geven over kamers, reservaties, tarieven, diensten, enz, ...
  • Licht administratief werk

Arbeidsomstandigheden

  • Staand werk
  • Binnen
  • Soms late werkuren

Competenties

  • Klanten centraal stellen: klachten oplossen en verder helpen met vragen
  • Verzorgd voorkomen
  • Basis software kunnen gebruiken
  • Commerciële inzichten
  • Stressbestendig zijn
  • Vlot kunnen spreken
  • Telefoongesprekken kunnen voeren

Basisvereisten en voorkennis

  • Nederlands: goed spreken, begrijpen, lezen en schrijven
  • Vreemde talen: groot pluspunt
  • Opleiding en/of diploma: noodzakelijk

Welke opleidingen zijn beschikbaar?

  • 3e Graad SO: Hotel, Onthaal en public relations, Toerisme
  • 7e Specialisatiejaar BSO: Hotelonthaal
  • Se-n-Se: Hotelbeheer, Public relations, Toerisme en organisatie, Toerisme en recreatie
  • Secundair volwassenenonderwijs: Host/hostess op een toeristische bestemming, Hotelonthaal, Medewerker reisbureau/touroperator, Telefonist- receptionist, Toeristisch receptionist
  • VDAB-opleidingen